الکساندریا آکاسیو کورتس از پست “شرم آور” دموکرات درباره برنی سندرز انتقاد کرد.


الکساندریا اوکاسیو-کورتز، نماینده حزب دموکرات، روز چهارشنبه از پست شبکه اجتماعی جارد مسکوویتز در مورد سناتور ورمونت، برنی سندرز، انتقاد کرد و آن را “شرم آور” خواند.

سنای آمریکا روز سه شنبه در رای گیری دو حزبی، بسته کمک خارجی ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اسرائیل، اوکراین و تایوان را با ۷۹ رای موافق در برابر ۱۸ رای مثبت به تصویب رساند. مجلس نمایندگان روز شنبه بخش‌های جداگانه این لایحه را پس از ماه‌ها انسداد تصویب کرد. در مجموع 210 دموکرات و 101 جمهوری خواه به لایحه کمک و 112 جمهوری خواه به آن رای منفی دادند. بایدن از آن زمان این لایحه را در روز چهارشنبه امضا کرد و به قانون تبدیل شد.

این لایحه کمکی که ترکیبی از چهار لایحه به تصویب مجلس نمایندگان است، حدود 61 میلیارد دلار به اوکراین، 26 میلیارد دلار برای حمایت از اسرائیل و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و 8 میلیارد دلار برای کمک به متحدان آمریکا در منطقه هند و اقیانوس آرام و خنثی‌سازی آن اختصاص می‌دهد. از چین .

در همین حال، سندرز، نامزد مستقل، روز سه‌شنبه به همراه دو سناتور دموکرات دیگر به این لایحه رای منفی داد، زیرا سناتور ورمونت پیشتر گفته بود به دلیل فقدان شرایط برای کمک به اسرائیل با این طرح مخالف است.

اسکندریه آکاسیو کورتس
الکساندریا اوکاسیو-کورتز مجلس نمایندگان ایالات متحده در یک مراسم روز زمین در پارک جنگلی پرنس ویلیام در ویرجینیا، ایالات متحده، 22 آوریل 2024 سخنانی را ارائه می کند. اوکاسیو کورتز از جرد مسکوویتز، همکار دموکرات خود انتقاد کرد…


Celal Gunes/Anadolu/Getty Images

روز سه‌شنبه، سندرز افکار خود را در مورد این لایحه در توییتر X به اشتراک گذاشت و گفت: «این روز سیاهی برای دموکراسی است اگر سنا حتی اجازه رأی‌گیری در مورد اینکه آیا دلارهای مالیات‌دهندگان آمریکایی باید جنگ نتانیاهو علیه فلسطین را تامین کند یا نه، روز سیاهی است.» مردم.

سندرز در بیانیه‌ای افزود: «از اینکه اصلاحیه من برای پایان دادن به کمک‌های نظامی تهاجمی به ماشین جنگی نتانیاهو مورد توجه قرار نمی‌گیرد، بسیار ناامید هستم، اما تعجب نمی‌کنم».

با این حال، در پاسخ، مسکوویتز، از فلوریدا، سندرز را مورد هدف قرار داد، که در روز سه‌شنبه پیامی را در X منتشر کرد: «برنی، اکنون درگیر یهودستیزی است. چرا اینقدر ساکته؟”

آکاسیو-کورتز روز چهارشنبه برای دفاع از سندرز و بررسی دقیق اظهارات مسکوویتز به ایکس رفت و آنها را “شرم آور” خواند.

خانواده سناتور سندرز در هولوکاست کشته شدند. او هر دقیقه را به تحقق تیکون اولم اختصاص می دهد. تعهد او به حمایت از بی گناهان غزه از ارزش های یهودی او سرچشمه می گیرد. او و بسیاری از رهبران یهودی دیگر شایسته بهتر از این رفتار هستند. آکاسیو کورتس در X نوشت: شرم آور است.

اوکاسیو کورتز مسکوویتز در پاسخ گفت: «خانواده من نیز در هولوکاست کشته شدند. در آلمان و لهستان. مادربزرگم در کریر بچه بود. آنها همچنین ارزش هایی را به من القا کردند. به همین دلیل است که به کمک به اسرائیل و کمک به غزه رای دادم تا شما را در محل کار خود ببیند، ما هر دو بهتر از این کار در اینجا هستیم.”

آکاسیا کورتز ماه گذشته به جیک تپر از CNN گفت: آکاسیا کورتز همچنین با کمک نظامی ایالات متحده به اسرائیل مخالف است، زیرا قبلاً گفته بود تشدید بحران انسانی در غزه “از آستانه قصد عبور کرده است”.

نیوزویک برای اظهار نظر از طریق ایمیل با دفتر مسکوویتز و سندرز تماس گرفت.

دموکرات ها بر سر واکنش ایالات متحده به جنگ بین اسرائیل و حماس که پس از شلیک هزاران موشک از نوار غزه به اسرائیل توسط گروه مبارز فلسطینی در 7 اکتبر آغاز شد و 1200 نفر را کشتند، اختلاف نظر دارند. پس از آن، اسرائیل شدیدترین حملات هوایی را در غزه انجام داد. بر اساس گزارش وزارت بهداشت غزه، آسوشیتدپرس از کشته شدن بیش از 34 هزار فلسطینی خبر داد. افزایش تلفات منجر به درخواست های بین المللی برای آتش بس شد.

منتقدان دولت اسراییل را به جنایات جنگی متهم کرده و از قانونگذاران آمریکایی خواسته اند از کمک رسانی خودداری کنند.

تقریباً 26 میلیارد دلار برای حمایت از اسرائیل و کمک های بشردوستانه به مردم غزه در محاصره هزینه خواهد شد.

حدود 4 میلیارد دلار از مجموع آن برای تکمیل سیستم دفاع ضد موشکی اسرائیل و تقریباً 9 میلیارد دلار دیگر برای کمک های بشردوستانه به غزه در طول جنگ بین اسرائیل و حماس اختصاص خواهد یافت.

در همین حال، این اولین باری نیست که سندرز در مورد کمک به اسرائیل صریح صحبت می کند، زیرا قبلاً به طور گسترده تر در مورد نیاز به استفاده از کمک به عنوان “اهرم فشار” صحبت کرد و گفت: “رویکرد چک سفید باید پایان یابد” در یک مقاله. نیویورک تایمز در ماه نوامبر.

این سناتور در ادامه چندین شرط احتمالی برای کمک آمریکا به اسرائیل از جمله پایان دادن به بمباران های بی رویه، تضمین عدم اشغال طولانی مدت غزه توسط اسرائیل و تعهد به مذاکرات صلح برای راه حل دو کشوری را برشمرد.

به روز رسانی 24/4/24، 9:40 عصر به وقت شرقی: این مقاله با پاسخی از Moskowitz به روز شده است.