مبلغ پوتین از این واقعیت که اوکراین موشک های دوربرد آمریکایی را دریافت کرده است، وحشت زده است


این مبلغ که به دلیل ارادت بردگی خود به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، «عروسک آهنین تلویزیون پوتین» لقب گرفته است، از استقرار موشک های دوربرد آمریکا در اوکراین وحشت دارد.

مقامات وزارت دفاع ایالات متحده روز چهارشنبه اعلام کردند که جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن مخفیانه مجوز تحویل تعداد قابل توجهی از سامانه های موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) به اوکراین را در ماه فوریه، اندکی قبل از اعلام بسته کمکی 300 میلیون دلاری رئیس جمهور در اواسط ماه مارس، صادر کرد.

انتظار می‌رود که دسته بزرگ‌تری از موشک‌های دوربرد و مجموعه‌ای از سخت‌افزارهای نظامی بسیار مورد نیاز به زودی پس از تصویب کنگره به تازگی ۶۱ میلیارد دلار کمک اضافی به اوکراین وارد شوند.

روی آنتن برنامه “روسیه-1”. 60 دقیقه بر اساس این گزارش، روز چهارشنبه، اولگا اسکابیوا، مبلغ پوتین به این رویدادها واکنش نشان داد و هشدار داد که “منطقه عظیمی از کشور ما” در معرض تهدید است. پست کیف.

تبلیغاتچی پوتین از موشک های آمریکایی در اوکراین وحشت می کند
یک مجتمع موشکی تاکتیکی ارتش (ATACMS) ساخت آمریکا در سمت چپ و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در سمت راست تصویر شده است. روز چهارشنبه، اولگا اسکابیوا، مبلغ پوتین هشدار داد که اوکراین می تواند از دور …


وزارت دفاع کره جنوبی؛ مشارکت کننده

اسکابیوا خاطرنشان کرد که برد موشک های آمریکایی به این معنی است که اوکراینی ها اکنون می توانند به شهرک های واقع در خاک روسیه از جمله بلگورود، کورسک، بریانسک و روستوف-آن-دون برسند.

مبلغ پوتین همچنین خاطرنشان کرد که این موشک‌ها می‌توانند به اهدافی در بخش‌هایی از اوکراین که روسیه آن را قلمرو خود می‌داند، از جمله کریمه، دونتسک و لوهانسک که به‌طور غیرقانونی ضمیمه شده‌اند، برسد.

اسکابیوا در ادامه پیشنهاد کرد که تمام تسلیحات موجود در بسته کمکی ایالات متحده به اوکراین قبلاً به کیف تحویل داده شده است، علیرغم این واقعیت که تحویل رسما پس از امضای لایحه کمک بایدن در روز چهارشنبه آغاز شد.

بر اساس ترجمه ای که آنتون هراشچنکو، مشاور امور داخلی اوکراین در X، پیشتر در توییتر به اشتراک گذاشته است، اسکابیوا گفت: «منابع آمریکایی می گویند که سلاح ها فقط تا پایان هفته تحویل داده می شود.

وی ادامه داد: «اما هر بار شاهد هستیم که قبل از اعلام کمک‌های نظامی، آمریکایی‌ها معمولاً این کمک‌ها را به اوکراین می‌رسانند». بنابراین ما فرض می‌کنیم که هر چیزی که از بسته کمک نظامی 61 میلیارد دلاری موظف است در حال حاضر در قلمرو دشمن ما باشد.

نیوزویک عصر پنجشنبه از طریق ایمیل برای اظهار نظر با ارتش روسیه تماس گرفت.

اوکراین از اکتبر 2023 از نوع خوشه ای ATACMS با برد کوتاه تر استفاده می کند، زمانی که حملات به مناطق تحت اشغال روسیه در اوکراین به دو پایگاه نظامی روسیه و تعدادی هلیکوپتر آسیب رساند.

محموله‌های جدید موشک‌های دوربرد که توسط سامانه‌های موشکی توپخانه با تحرک بالا (HIMARS) عرضه شده توسط ایالات متحده پرتاب شده‌اند، می‌توانند اهدافی را در فاصله تقریباً ۲۸۶ مایلی مورد اصابت قرار دهند.

دریاسالار کریستوفر گریدی، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش، در اظهارات اخیر خود به آسوشیتدپرس گفت که اوکراین از موشک‌های دوربرد برای حمله به اهداف روسیه دور از خطوط مقدم استفاده خواهد کرد. “گریدی” تصمیم برای ارسال سلاح به کیف را “بسیار متعادل” خواند.

رویترز گزارش داد، کرملین روز چهارشنبه پیشنهاد کرد که تحویل ATACMS دوربرد روسیه را مجبور می کند تا با دورتر کردن نیروهای اوکراینی یک “منطقه حائل” بزرگتر ایجاد کند.